Mini :)

Emma har ju varit här sen i Torsdags, & hon har en liten kille på nästan 7 månader, & han är helt underbar. Glad & nöjd hela tiden & det räcker med att man tittar på honom så skrattar han. Jag har förberett mig på kolik städnigt i 4 månader & att jag kommer säkerligen lukta bajs,kiss & spy lika länge. Men det gör inget :).
Dom här dagarna som dom varit här har han börjat resa sig mot saker hela tiden & vi håller honom i händerna så han kan gå, det vinglar väldigt mycket, men roligt ändå.
Det hela har fått mig att längta så sjukt mycket ännu mer efter Mars, jag blir helt pirrig i hela kroppen & får ett glädjerus i mig. Vi ska bli föräldrar.♥

Så här ser det ut nu:

Du är i vecka: 28
Du är i månad:
6
Antal dagar kvar till förlossningen: 89

Barnet:
35 cm och ca 1 kg. Barnet växer och ställer allt högre krav på mammas kropp. Kontakten blir intensivare och känns närmare. Puffar du lätt på magen kan du ibland få en puff tillbaka. Det kan också sparka till som en reaktion på höga ljud, även om fostervattnet dämpar något. Barnet ökar i vikt med ungefär 27 gr/dag och det har börjat drömma. Man vet att det har utvecklat sin förmåga att minnas. Lungorna mognar för varje dag och andningsövningarna blir mer frekventa. Från graviditetens sjunde månad är barnets tillväxt framför allt beroende av dess förmåga att producera insulin. Detta hormon stimulerar till upptag av socker från blodet. Inne i cellerna ovandlas sockret till proteiner och fett. På så vis hjälper alltså insulinet barnet att lägga på hullet under de sista graviditetsmånaderna.

I morgon ska vi till Barnmorskan, halv 10 redan. & jag tycker det är lika kul varje gång. Sist hade min mage växt med 4 cm sen sist & jag vill veta hur mycket den växt nu. Det är så svårt att se på sig själv. Jag skriver mer om besöket i morgon.


Kommentarer
Postat av: ANN

å va mysigt lägg upp fler bilder på magen =) puss

2009-12-15 @ 08:31:08
Postat av: J U L I E

Hur gick det hos BM då? hur mkt hade magen vuxit? :-)

2009-12-16 @ 23:16:59
URL: http://juulieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0