Vovve?!?

Medans Mikii`s mamma är i Chile passar hans pappa deras hund Kimik. Ulf ( mikii`s pappa) har en tik som heter Ayhla, som Kimik nu...satt på?!
Så i Januari beräknas valparna komma. Jag kommer väl dö om jag ens ser valparna, kan inte tänka mig annat än att det kommer bli väldigt fina hundar.
Mikii är väldigt inne på att vi ska ta en av valparna när dom får lämna sin mamma. Han har tjatat om att vi ska skaffa hund i evigheter & vet att han skulle göra allt för hunden oxå. Jag därimot är tveksam, jag har inte en aning om vad ansvaret innebär. Jag vet att man går ut med en hund, ger den motion, kärlek, tid & mat så klart.
Ska vi ha hund vill jag ha försäkring & allt vad det heter, samt att beslutar vi oss för att ta en valp vill jag vara 100 på att vi kan ge den allt den behöver, inget mittimellan. Det vägrar jag.
Nu är ju saken även den att vi ska ha barn i Mars, så jag käner mig väldigt kluven, sen så finns det ju inget som säger att vi inte klarar det. Det finns så många andra som gör det & är grymma.
Men finns det någon som har en åsikt?, eller som kan säga vad det kräver? Jag står i mitten nu & lutar inte åt något håll alls. Fast det hade ju varit väldigt underbart. :)


Kommentarer
Postat av: Senja

Jag tycker ni ska vänta med vovve till lillskrutten är född och är minst 6 månader å ni är varma i kläderna som föräldrar, en valp behöver väldigt mycket uppmärksamhet de första månaderna. För ert lilla mirakel kommer verkligen ta all er uppmärksamhet, tid, ork, så valpen blir inte er första prioritet. Å det är inte rätt för varken er eller hunden. En valp leker, låter, gnyr, skäller, å det är ingen bra kombination med en nyfödd, å två trötta föräldrar. visst man kan låta någon passa valpen första tiden men är det rättvist för den.

Detta är min åsikt, å livet blir verkligen upp och ner när man fått barn, man hinner nästan inte med sig själv. Men det är ändå ni som ska tillsammans känna att det är rätt för er:))

kram

2009-12-11 @ 22:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0