Blev ett stick ändå.

Jag har en sinnes sprutfobi, det är bland det värsta jag vet. Jag har lyckats springa ifrån en operation & säkert fått 10 läkare samt sköterskor att hata mig eftersom jag vägrat låta dom komma i närheten av mig med en nål.
I dag va samma sak, eftersom jag är som jag är får jag Emlakräm som ska göra det bättre för mig. Så jag kletade på hela tuben på mina två armar i morse & sen på med plåsterna. Det höll ju inte direkt länge, när vi sen satt på bussen på väg upp till BM, började dom "läcka" & jag hade Emla i hela jackan. Så jag bestämde mig för att det blir inga stick alls för mig i dag, (hade redan bestämt mig för det innan). Så jag förklarade för Mikii, att när jag sen säger att jag inte tänker ta blodprov ska han backa upp mig & inte yttra sig om något annat.

Blev ju mycket med det,direkt min BM såg mig
Laila-Therese, har du inte tagit på Emla?
Jag- Jo, men plåstrena gick sönder på vägen upp & Emlan försvann, så det går...
Laila- Ok, men då skyndar vi oss med provet medans krämen fortfarande har sin verkan!!!
Micke- Ja, Therese kom nu. Res på dig.

Ehhh, vad fan hände med min backup? Svikar-Micke. Fick satt mig i stolen lik-blek & med en halvt darrande läpp, Som tur är så är Mikii ganska tjat glad av sig, så det gick ju bra denna gången när han gav mig annat att tänka på, men fy :(. Sen så fick jag nya smycken av M, för att jag varit duktig istället för godis :).

Allt jag gjorde idag, fick Mikii oxå göra. Förutom att ta blodprovet då. Så när vågen visade 90 på honom & 69 på mig kändes det inte lika hemskt. Men fy fan, jag har alltså gått upp 14/5 kg. Gode gud i himlen ge mig min kropp tillbaka när detta är över haha.


Kommentarer
Postat av: J U L I E

Men gumman vad är det jag läser, har du gått uppp 14,5 kg? :-p duktig du var som gjorde blodprovet... Berätta gärna vad du hade i blodtyp sedan, tycker sånt är skoj :-D

2009-11-28 @ 15:56:20
URL: http://juulieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0