Orka***

Jag har en finsk granne som heter Cinnika, hon är en trevlig dam på 60+. I morse kom hon upp, lämnade vad hon lånat & va halvt knäckt. Någon utav grannarna hade klagat på att hon röker i sitt fönster så våran Hyresvärd hade varit där igår & gapat & gapat. Hon undrade om vi kanske klagat men jag förklarade att vi skiter ganska mycket i om hon röker inne. Inget som vi påverkas av eller störs av. Sen så röker ca 9 av 10 i detta huset, INNE, inte ute på gården så varför man klagat på henne fattar jag inte. & inte fan begär man av en äldre att hon ska springa upp & ner i trappor. Idioter.
Iaf, det står inte någonstanns i varken kontrakt eller något annat att man INTE får röka inne, utan det står. Röker man inne & lägenhen får "skador" av detta får man själv bekosta skadan.
Varför är det då ett jävla tjat? HV är ändå känd för att vara som han är, samt att han är ganska pengakåt. Sen så bor det folk i våran källare vilket påminner om en dålig flyktingförläggning, för jag tror inte allt som ska finnas för att få hyra ut något som en lägenhet/boende, finns där nere. Är det tillåtet att hyra ut som boende då?
Min granne hade även klagat på att det är kallt i hennes hem, så nu får hon inte längre vädra. För öppnar hon ett fönster, för att vädra & få frisk luft är han genast där & knackar & talar om att hon inte får ha öppet för det blir kallt. Asså visst, det är ju en sak, men inte fan ska hela lägenheten kylas ner när man vill vädra? Samt att han går nog lite väl över gränsen.
Nåväl, vi märker väl hur det blir. Finns folk för allt överallt, aldrig ska man komma ifrån dom.


Kommentarer
Postat av: Malin

Han verkar vara dum i huvet. Det finns ingen regel om att man ska ha stänga fönster vad jag vet. pusshej <3333333333333

2009-11-16 @ 17:39:22
URL: http://edwardssyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0