Knorrsjukan?!

Ringde min BM i Tisdags & fick en tid för nästa besök, mitt i allt byter hon samtalsämne & går in på att jag låter sjuk. Det är väl inte svininfluensan?
Ehh, nej Fröken det är det INTE. Jag är förlyld & halvkass men inget mer än så.
& sen började hon mala om vaccinet mm. Nu börjar jag ändå undra lite. Hypokondiker som jag är, har varit förkyld, fått ont i halsen, & känner mig febrig men tror inte jag har feber. Eller har jag det?
Tant får väl för fan fatta att man inte kan säga så till mig, jag tror ju att jag har allt, dum som jag är.
Ja, ja. Märker väl om jag blir värre.

Någon som vet något om vaccinet eller? Jag är hittills ganska imot det hela & har väl kommit fram till att jag inte vill vaccinera mig för jag tycker all sån skit verkar vara mest hittepå. Sen så kommer det nya vaccin hela tiden som man ska trycka i sig men ingen vet dom riktiga biverkningarna. Jag har läst att vaccin inte är bra alls för barn, då det har en relation till autism. & nej det är inte därför jag inte vill ta det, utan jag tror mest att dom bara kör ut med saker men vilken verkan har det? & hur påverkar det mig & barnet? & kan biverkningar på det hela synas direkt eller kan det komma om några år?

Finns det någon som har lite mer vetskap?


knorr knorr..haha :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha snygg bild :) jag ska vaccinera mig för barn har inte lika bra immunförsvar som vuxna :D men du behöver nog bara dricka Actimel, för den influensan kan inte vara värre än alla andra som finns. puss

2009-10-23 @ 11:03:56
URL: http://edwardssyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0