Sakta men säkert.

Mikii brukar inte behöva göra något alls hemma, utan jag är ganska nöjd med att när jag handlar bär han alla kassar. Men nu får han oxå lära sig. Är halvsjuk & känner att det håller på & bli värre. Nåväl, efter han gått upp & fått bäddat sängen gjorde vi oss lite frukost.
Nu kommer själva grejen...

Det va lite disk ( 2 tallrikar,4 skedar & 1 kastrull) kvar sen igår. Så när Mikii ätit upp gick han till zinken, diskade SIN tallrik & såg sen ganska nöjd ut med sig själv. Ehh, skulle inte tro det.
Men vad fan gör du?, så gör man väl inte, man tar all disk.
Han försökte slingra sig ur det med ett leende & pluttinutta lite, men nej, inte denna gången. Han fick snällt ställa sig & ta resten oxå.
För ett tag sen förklarade jag även för honom att efter man sprutat & sölat vatten överallt tar man trasan & torkar upp det fint. Vilket han faktiskt gjorde i dag, UTAN att jag behövde säga till :)
Så, framsteg gott folk kallar jag detta :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Hihi woow. puss

2009-10-20 @ 21:36:32
URL: http://edwardssyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0